مقدمه پژوهشهای مختلف در علوم رفتاری و روانشناسی ارتباطات ، حاکی از این مسئله است که شادی و گشاده رویی نقش والایی در پذیرش اجتماعی شخصیت مربیان بویژه در جامعه دانش آموزان دارد .

در مراجعه به تاریخ زندگی پیامبر بزرگ اسلام از جمله برجسته ترین خصایل ایشان که موجب جلب و جذب امت بوده ، گشاده رویی و خلق نیکوی پیامبر اکرم (ص) بوده است تا آنجا که در قرآن اشاره گردیده است که اگر حسن خلق پیامبر نبود همانا مردم از دور ایشان پراکنده می شدند و او را تنها می گذاشتند . ژان پیاژه روان‌شناس معروف سوئیسی می‌گوید «آرزوی مکتب آموزش و پرورش فعال بوجود آوردن اعتدالی است مناسب بین مکتب انفرادی و مکتب اجتماعی ، هدف از آموزش انفرادی ، منطبق ساختن فرد با سن او و استعداد‌ها و مهارت‌های او می‌باشد و هدف از آموزش اجتماعی این است که کودک یا نوجوان زندگی دسته جمعی و رفتارهای اجتماعی را بیاموزد . » بنابراین مهمترین مکانی که کودک می تواند در آنجا بسیاری از کارکردهای گوناگون شامل دوست یابی و وارد شدن در گروه های مختلف و همکاری و همیاری در اجتماع ، در نتیجه اجتماعی یا منزوی بودن را فرا بگیرد که در آینده اجتماعی او بسیار تاثیر گذار خواهد بود ، مدرسه می باشد .

از سویی شادی و پیرو آن نشاط و سرزندگی در زندگی مانند پی یک ساختمان می باشد که بدون آن زندگی اجتماعی فرد دچار اختلال می شود و از سوی دیگر مهمترین مکانی که شخصیت فرد در آنجا شکل می گیرد ، مدرسه است ؛ حال این مسئله مطرح می شود که بین مدرسه فردا و شادی ارتباطی وجود دارد ؟ و آیا مدرسه فردا بدون زیربنایی کردن شادی می تواند به نقش فعال خود همچنان ادامه دهد ؟

ادامه مطلب

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

عجیب ترین ها خرید پروژکتور اس ام دی خرید اسپیکر و بلندگو مبلمان باغی ؛مبلمان وتاب فضای بازباغی خانه من اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی هلرکده قالب و افزونه وردپرس امير تک‌بلاگ | Amir TechBlog عکس نوشته | متن های ناب و زیبــا | تکستبـــاز